sâmbătă, 25 februarie 2017

Cum se obtine permisul de pescuit in Germania

   Obtinerea permisului de pescuit in Germania, pare la prima vedere o chestiune destul de complicata. cel putin asa auzisem de la toti oamenii. Nu zic ca este foarte simplu dar nu este nici foarte complicat. Trebuie doar sa te interesezi putin, si ti se va spune exact ce trebuie sa faci. Eu fiind pescar inrait, dupa ce m-am mutat in Germania nu am putut sa rezist doar pescuind in lacuri private, asa ca m-am interesat la mine in zona unde se tine curs de pescuit si am gasit in Karlsruhe la AVK(Angelverein Karlsruhe). Cursurile se tin de doua ori pe an, primavara si toamna (FruhJahr/SpatJahr). Cel din primavara este mai intensiv si mai compact (dureaza cam o luna, in fiecare weekend de la 8-18) si cel din toamna se intinde pe parcursul a catorva luni. Eu m-am inscris in Februarie 2015 pentru cursul ce incepea in Martie. Am fost la toate orele de teorie, unde ti se explica de la specii de pesti, la ape, insecte, boli, ustensile de pescuit, etc. Daca ai habar de pescuit si despre pesti in general nu este foarte complicat. Mai greu este cu limba, pentru ca stiu ca majoritatea romanilor care vin in Germania, au problema asta, dar dupa cum spuneam, daca esti pescar, iti va fi mult mai usor, pentru ca teoretic stii despre ce este vorba. Dupa ce se gata orele de teorie(30 la numar) vei fi instiintat cand va fi examenul. Urmeaza doar sa te pregatesti din cartile cumparate la inceputul cursului. Odata cu cartile vine si un CD, dupa care am invatat eu. Prin invatat spun, facut chestionare. La fel ca la examenul de sofer. Sunt in total vreo 800 de intrebari, din 5 categorii: Specii de pesti, Ecologie acvatica, Boli, Ustensile de pescuit, Legislatie piscicola. La examen vei primi 60 de intrebari, din care ai voie sa gresesti 15, dar nu mai mult de 3 intrebari pe categorie. Complicat, nu? :). Dupa cum ziceam, pe CD ai toate intrebarile si poti face simulari de examen. Eu am inceput cu 25 de raspunsuri corecte, si pe final faceam 55-60. Ajunsesem sa invat intrebarile deja. Mai jos aveti poze cu cartile si cu exemple de intrebari( gen,: Ce specii de pesti au perioada de reproducere vara? a)Salmonide
                             b)Ciprinide
                             c)Coregonul

Raspunsul este evident Ciprinidele care au perioada de reproducere Aprilie-Iunie.
Ideea este ca facand chestionare te testezi singur si vezi daca esti pregatit sau nu. Daca nu iei examenul din primavara il poti da in toamna, fara sa mai platesti cursul si fara sa mai participi la orele de teorie. Eu am avut 57 de rapsunsuri corecte, fiind incepator la germana in momentul examenului, deci se poate. Costurile se ridica undeva la 250 de euro, taxa de insciere si cartile, nu este o avere, tinand cont ca permisul este valabil toata viata.
 In concluzie zic sa nu ezitati sa va inscrieti la curs pentru ca apele din Germania sunt pline de pesti frumosi si daca locuim aici, este pacat sa nu facem ceea ce nu place.












30 de comentarii:

  1. Interesant și în sfârșit lămuritor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si daca nu stiu limba cum procedez sant interesant

      Ștergere
    2. Mulțumesc am înțeles despre ce este vorba și eu vreau să-mi fac permisul de pescuit și chiar nu știam cum, dar acum aminteles mulțumesc!

      Ștergere
  2. În sala de examen te poți consulta cu colegii?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu te poti consulta. Este exact ca si examenul pentru permisul de conducere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am invatat de pe un cd pe care l-am cumparat împreună cu cartile de teorie. Fischerei in Baden Württemberg. FischerPrüfung ceva de genu se numea. Se pot gasi si online

      Ștergere
  4. important! se poate da examenul si in limba engleza. se plateste ceva in plus☺

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua,dar am o nelamurire,pana sa obtii permisul de pescuit se poate pescui in balti cu taxa fara permis? Sunt asemenea balti in baden wurttemberg?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce taxa anuala trebuie platita dupa ce ai luat permisul de pescuit?

    RăspundețiȘtergere
  7. Bună, poți sa îmi dai și mie speciile de pești traduse din germana în romana?

    RăspundețiȘtergere
  8. Care sunt regulile in caz ca te prinde fara permis

    RăspundețiȘtergere
  9. Depinde de Land, dar amenda e până la 5000 eur sau chiar închisoare

    RăspundețiȘtergere
  10. Examen in limba romana nu este posibil?

    RăspundețiȘtergere
  11. Cum si unde trebuie sa maerg pentru a face curs de a lua permisul de pescuit

    RăspundețiȘtergere
  12. Cum si unde trebuie sa merg pentru a face curs pentru a lua permisul de pescuit

    RăspundețiȘtergere
  13. Mai explicit de atât,
    nu sepoate!!!
    Mulțumesc!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Stau in zona Schleswing unde ma pot inscrie la scoala de permise??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa cauti in zona, un club de pescuit care organizează examenul de pescuit

      Ștergere
  15. Mar interesa eu locuiesc în coburg 96450 și nu știu unde trebuie es merg sa fac permis.

    RăspundețiȘtergere
  16. Cu se numește acolo unde se face permisul de pescuit sa caut pe net

    RăspundețiȘtergere
  17. aș vrea să fac permisul de pescuit pentru răpitori și la Varga

    RăspundețiȘtergere