vineri, 25 octombrie 2013

Bambula - Step by Step

O sa va prezint mai jos cum se face aceasta musca pas cu pas.

1. Se taie bucata de balsa in forma dreptunghiulara, dupa care se ciopleste cu o lama in forma dorita. Se finiseaza cu un smirgel fin (eu am avut unul putin prea gros) si e gata forma de baza




2. Se face un canal pe mijlocul bucatii de lemn si se lipeste de tija carligului cu Super Glue





3. Se fixeaza bambula pe carlig cu ajutorul atei de montaj si se pregateste pentru vopsire





4. Se da primul strat de lac incolor





5. Dupa ce se usuca, se dau doua straturi de lac negru si se leaga un hackle din ce culoare doriti. Eu am folosit un grizzly aici






Cam asta este. Foarte simpla de legat daca ai instrumentele necesare. Anul viitor ma voi axa mult pe aceasta musca in pescuitul cleanului , asa ca iarna ce vine trebuie sa umplu cutiile
Cheers,

8 comentarii:

  1. O sa incerc si eu.
    As sugera o mica imbunatatire a procesului tehnologic :)
    Cred ca e mai usor de folosit un cutter mic, am incercat si eu cu lama si e destul de incomod si periculos. Un cutter cu lama ingusta a fost ideal.

    Bambula nu am incercat, o sa "leg" si eu la gura sobei in iarna asta, chiar daca nu pescuiesc cu ea, nu strica sa stea in cutie langa altele care nu au vazut apa :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Am incercat initial si eu cu cutter-ul dar sa stii ca e mai greu, in sensul ca nu ai asa mare finete si risti sa "rupi" din material, nu doar sa tai. Cu grija, merge si cu lama :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bambula, imi aduce aminte de vremurile trecute când nu aveam acces la materiale de calitate, tip foam, si inventam tot felul de muște din te miri ce, inclusiv lemn de balsa...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt convins ca mai demult era mult mai greu de legat muste , in sensul ca mai toate materialele le "inventai" tu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Meserie Calin, abia astept sa o incerc si eu, am citit niste articole despre oameni care foloseau dop de pluta si clenii reactionau foarte bine. Nu mai zic ca nu foloseau nicio pana, doar o forma data dopului si la treaba. Bambula e super.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu am citit ceva asemanator, si defapt bambula poate reprezenta mai multe forma de hrana la clean, nu doar un gandac, de exemplu dude,cirese,visine...

    RăspundețiȘtergere
  7. Răspunsuri
    1. Thank you. to be honest i know the fly from a Serbian friend :)

      Ștergere